قوانین سامانه ایراپیشه
و پیماننامه عدم افشای اطلاعات
تاریخ آخرین بهروزرسانی : ۱ بهمن ۱۳۹۹
سامانه ایراپیشه، پلتفرمی است که در راستای مسئولیت اجتماعی شرکت پردازش اطلاعات کیان ایرانیان و بهمنظور ایجاد فرصت برابر در زمینهی اشتغالزایی برای هموطنان گرامی راهاندازی شده است. از آنجاکه رعایت قوانین و مقررات، اصل اول ایجاد نظم و پیشگیری از اختلال در هر کسبوکار خواهد بود، بدیهی است که کلیه اصول و رویههای سامانه ایراپیشه منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیکی و قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان است و هر دو طرف کاربر و شرکت نیز موظف به رعایت قوانین مربوطه خواهند بود. هرگونه بهروزرسانی احتمالی قوانین مندرج در ذیل، در همین صفحه منتشر میشود و استفاده از سایت به معنی پذیرش آخرین نسخهی قوانین موجود است.
شرایط و قوانین استفاده از سامانه به شرح ذیل است.
ماده ۱- تعاریف و اصطلاحات
اصطلاحاتی که در این قوانین بهکاررفته است دارای معانی مشروح زیر است:
۱.۱. شرکت : شرکت پردازش اطلاعات کیان ایرانیان با شناسه ملی ۱۴۰۰۹۰۳۰۵۱۷ است.
۱.۲. ایراپیشه : سامانه آنلاینی است که باهدف فراهم نمودن فضایی برای استفاده از مهارتهای انسانی در پروژههای گوناگون تحقیقاتی، علمی، صنعتی و کاربردی فعالیت میکند.
۱.۳. پنل کاربری: پنل تحت وب متعلق به شرکت که بهمنظور استفاده از خدمات ایراپیشه، حق استفاده موقت از آن برابر با سند حاضر به کاربران اعطا میگردد.
۱.۴. کاربر: شخصیت حقیقی که از طریق اینترنت به پنل کاربری متصل و اطلاعات کاربری خود را بهصورت صحیح و منطبق با واقعیت در فرم ثبتنام درج نموده و با اخذ مجوز از شرکت نسبت به فعالیت در پنل مذکور اقدام مینماید.
۱.۵. حساب کاربری: حسابی است که برای کاربر حین ثبتنام برای استفاده از پنل کاربری در ایراپیشه ایجاد میشود.
۱.۶. اعتبار: مبلغی است که کاربران در ازای ارائه خدمت کسب میکنند. این مبلغ توسط ایراپیشه محاسبه و در کیف پول حساب کاربری منظور میگردد. این مبلغ، مطابق قواعد این سند و از طریق درگاههای بانکی کشور قابل پرداخت است.
۱.۷. کیف پول: کیف پول الکترونیکی که کارمزد انجام فعالیتها و پیشهها در آن ذخیره میگردد.
۱.۸. پیشه : فعالیتهایی از قبیل تبدیل صوت به متن و یا متن به صوت، تبدیل فایل قفلشده به متنباز، پردازش تصاویر، نوشتن توضیحی برای یک محصول، تشخیص اجراکنندگان یک قطعه موسیقی، تحلیل فایلهای صوتی و مانند آن که کاربر میتواند در آنها فعالیت داشته و کسب درآمد نماید در قالب پیشه در سامانه تقسیمبندی شدهاند.
۱.۹. اطلاعات محرمانه کاربران: اطلاعاتی که توسط کاربر حین ثبتنام در اختیار ایراپیشه قرار میگیرد.
ماده ۲- حساب کاربری
۲.۱. کاربران با ثبتنام در سامانه ایراپیشه و همچنین با هر بار استفاده از پنل کاربری میپذیرند که قوانین و مقررات جاری سامانه را بهصورت کامل مطالعه کرده و با اطلاع کامل از شرایط و معانی، آن را پذیرفته و تایید مینمایند. این قوانین و مقررات ممکن است در طول زمان تغییر کند و بنابراین استفاده مستمر کاربران از پنل کاربری به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است.
۲.۲. برای استفاده از پنل کاربری ، لازم است هر کاربر یک حساب کاربری ایجاد نماید. برای ایجاد پنل کاربری مذکور باید ضمن وارد نمودن نام، نام خانوادگی و شماره همراه خود در حین ثبتنام نسبت به ارسال تصویر کارت ملی و اعلام شماره شبا، (که هر دو به نام صاحب حساب کاربری است) اقدام نماید.
۲.۳. کاربر میپذیرد اطلاعات خواستهشده را بهصورت صحیح و بهروز در پنل کاربری وارد کند و مسئول عدم صحت اطلاعات اعلامشده و همچنین مدارک ارسالشده شخص کاربر است. در صورت اثبات خلاف این موضوع، شرکت مجاز به پیگیری قضایی و قانونی نزد مراجع ذیصلاح است.
۲.۴. کاربر متعهد میگردد که صرفاً با شماره تماس متعلق به خود نسبت به ثبت نام در پنل کاربری اقدام نمایند. در غیر این صورت در برابر شخص ذینفع (صاحب شماره تماس) تماماً مسئول بوده و شرکت به محض آگاهی از این موضوع نسبت به لغو عضویت و ضبط کیف پول کاربر مذکور اقدام خواهد نمود.
۲.۵. هر شخص با توجه به مدارک هویتی تنها میتواند یک حساب کاربری داشته باشد. درصورتیکه شرکت اطلاع یابد که به نام یک شخص حسابهای کاربری متعدد وجود دارد، شرکت مجاز خواهد بود نسبت به قطع خدمات و غیرفعال نمودن حسابهای کاربری مذکور اقدام نماید.
۲.۶. مسئولیت همۀ فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری اشخاص در پنل کاربری انجام میشود به عهدهی کاربران است.
۲.۷. مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری ازجمله نام کاربری و رمز عبور به عهدهی کاربر است. مسئولیت همهی فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجامشده و میشود به عهدهی وی خواهد بود.
۲.۸. ممکن است بنا به مورد و حسب صلاحدید و تشخیص شرکت، از کاربر درخواستی مبنی بر ارایه اطلاعات تکمیلی، ارائه مدارک تکمیلی و یا اصلاح اطلاعات صورت پذیرد. در این صورت کاربر، متعهد به ارائه اطلاعات و یا اصلاح اطلاعات درخواستی در مدت اعلام و درخواست شده از سوی شرکت خواهد بود. در غیر این صورت شرکت میتواند حساب کاربری وی را مسدود نماید.
۲.۹. کلیه اطلاعات شخصی کاربران که در سامانه بارگذاری شده است نزد شرکت محفوظ بوده و شرکت متعهد میشود نسبت به عدم افشای آنها به غیر از شخص صاحب حساب کوشیده و در حفظ و نگهداری آنها کوشا باشد.
۲.۱۰. هرگونه دانلود یا بارگذاری اطلاعات و یا انتشار اطلاعات اعم از تصویر ثابت و متحرک، صوت، فایل و هرگونه اطلاعات دیگری توسط کاربر از سامانه ایراپیشه در فضاهای مجازی و حقیقی تخلف محسوب شده و شرکت مجاز خواهد بود، با مراجعه به مراجع قضایی، نسبت به پیگیری قانونی ازجمله مطالبه خسارات وارده اقدام کند.
۲.۱۱. کلیه حقوق مرتبط با محتوای منتشرشده در این سایت در صورت تولید متعلق به شرکت است و در صورت بازنشر متعلق به صاحبان داده و محتوا است، هرگونه بازنشر از اطلاعات ممنوع بوده و مطابق قانون حمایت حقوق مؤلفان و مصنفان و هنرمندان حق پیگیری قانونی برای صاحب محتوا محفوظ خواهد ماند.
ماده ۳- استفاده از سامانه ایراپیشه
۳.۱. عضویت و فعالیت کلیه کاربران در سامانه با عنوان کاربر، "کاملاً رایگان بوده" و با ثبتنام و ارسال مدارک لازم و تائید سامانه عضو سامانه خواهند شد. سامانه نسبت به پرداخت پول توسط کاربران به اشخاص ناشناس با عنوان معرفی، هزینه ثبتنام، هزینه استخدام و یا هر عنوان دیگری هیچگونه تعهدی نداشته و تحقیق قبل از پرداخت پول به افراد سودجو به عهده کاربر است.
۳.۲. کاربران در هرلحظه میتوانند با ورود بهحساب کاربری خود در پیشههایی که فعال میباشند، نسبت به فعالیت و کسب درآمد اقدام نمایند.
۳.۳. مسئولیت تامین اینترنت و سختافزار لازم و همچنین پرداخت هزینههای مربوط به آنها برای فعالیت در سامانه ایراپیشه به عهدهی کاربران است.
۳.۴. کاربران میتوانند از میان پیشههای تعریفشده و فعال در سامانه، بهدلخواه انتخاب و نسبت به فعالیت در آن اقدام نموده و کسب درآمد نمایند. میزان کارمزد هر پیشه توسط کارشناسان سامانه، با در نظر گرفتن شرایط منصفانه برای کاربران نسبت به مقدار فعالیت آنها و همچنین توجیه اقتصادی برای شرکت تعیین میگردد و درآمد هر کاربر در کیف پول تعریف شده برای او ذخیره میگردد.
۳.۵. درصورتیکه کاربران نسبت به سوءاستفاده از امکانات فراهمشده در خدمات سامانه ایراپیشه در جهت منافع شخصی و یا آسیب مادی یا معنوی به منافع شرکت اقدام کنند، شرکت ضمن داشتن حق قطع خدمات و غیرفعال کردن حساب کاربری آنها، مجاز خواهد بود، با مراجعه به مراجع ذیصلاح، نسبت به پیگیری قانونی ازجمله مطالبه خسارات وارده اقدام کند.
۳.۶. کاربران میپذیرند که شرکت ممکن است از ارسال پیامک، ایمیل و یا Push Notification بهعنوان راه ارتباطی با آنها استفاده کند. کاربران میتوانند درخواست کنند که ارسال این پیامها قطع شود، اما با انصراف از دریافت این پیامها مشکلات احتمالی در استفاده از خدمات سامانه را میپذیرند و ممکن است اطلاعات مقتضی را بهموقع دریافت نکنند.
۳.۷. هرگونه اقدامی از سوی کاربران که منجر به ورود خسارت به شهرت، اعتبار و داراییهای شرکت شود تخلف محسوب شده و شرکت این حق را برای خود محفوظ میداند که حساب کاربر متخلف را مسدود کند و در صورت نیاز اقدامات قانونی لازم را علیه متخلف به عمل آورد و خسارت و حقوق قانونی خود را مطالبه کند.
۳.۸. درصورتیکه هر یک از کاربران برای واردکردن افراد جدید با هر عنوانی از آنها پول دریافت کند، سامانه اقدامات قانونی لازم را علیه متخلف به عملآورده و خسارت و حقوق قانونی خود را مطالبه خواهد کرد و کاربر مسئول اقدامات غیرقانونی خود است.
ماده ۴- پرداخت کارمزد
۴.۱. با ارائه خدمت در حساب کاربری توسط کاربر، سامانه ایراپیشه کارمزدی در نظر گرفته است که برای دریافت این کارمزد، کاربر موظف به ارائه شماره شبای خود است. بدیهی است شماره شبا میبایست متعلق به صاحبامتیاز و دارنده حساب کاربری بوده و مسئولیت ارائه شماره شبای اشتباه با کاربر است.
۴.۲. میزان کارمزد در نظر گرفتهشده به ازای هر پیشه از سوی سامانه در نظر گرفته میشود که پس از تائید حساب کاربری اطلاعرسانی انجام خواهد شد.
۴.۳. کارمزد صرفا برای فعالیت انجام پذیرفته در سامانه تعلق می باید. بدیهی است در صورت عدم فعالیت کارمزدی منظور نخواهد شد.
۴.۴. تسویه کارمزد و اعتبار کسبشده بر اساس حداقل مبلغ تعیینشده از سوی سامانه بوده و با درخواست کاربر امکان تسویه میسر است. این مبلغ با توجه به مقررات جدید بانکی ۲۰۰هزارریال تعیین شده است.
کارمزد کسبشده تا رسیدن به این مبلغ، به عنوان ورودیه فعالیت در سامانه در نظر گرفته شده و متعلق به شرکت است و کاربر تا قبل از دستیابی به این کارمزد، حق مطالبه کارمزد را ندارد. پس از عبور از این مبلغ، شرکت، این مبلغ را به عنوان پاداش وفاداری به کاربر هبه مینماید.
تبصره: در صورتیکه کاربر پیش از رسیدن به این حداقل قصد تسویه حساب داشته باشد، میتواند درخواست خود را با پشتیبانی کاربران در میان گذاشته و در صورت صلاحدید شرکت، کارمزد فعالیت کاربر پس از کسر کارمزد بانکی انتقال وجه به حساب او واریز خواهدشد. بدیهی است که پس از این فرایند شرکت مجاز خواهد بود که حساب کاربری کاربر را مسدود نماید.
۴.۵. پرداخت کارمزد بهصورت پایا بوده و کلیه قوانین مربوط به این پرداخت در شبکه بانکی کشور مشمول آن خواهد بود.
ماده ۵- موارد فنی
۵.۱. کاربران حق ندارند نرمافزار یا اسکریپتی باهدف نمایهگذاری (Indexing)، مطالعه یا هرگونه فعالیت دادهکاوی روی خدمات اجرا کنند.
۵.۲. کاربران حق ندارند هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیرمتداول به هیچ بخش از نرمافزار سامانه انجام دهند.
ماده ۶- قطع خدمات
اگر شرکت به هر دلیلی به این نتیجه برسد که حضور هر یک از کاربران میتواند موجب اختلال در کسبوکار و یا کارکرد دیگر کاربران و مراجعهکنندگان گردد، طبق صلاحدید خود مجاز به مسدود کردن حساب کاربر مذکور بهصورت موقتی یا دائم است. اگر کاربران تعهدات این شرایط و قوانین را رعایت نکنند یا خدمات آنها به سامانه مطلوب نباشد، شرکت حق حذف دسترسی کاربر مذکور را از سامانه دارد. در این صورت، کاربر حق طرح هیچگونه ادعا و یا اعتراضی را نخواهد داشت.
ماده ۷- توافق از راه دور
تائید این قوانین و شرایط از سوی کاربر بر اساس ماده ۶،۷ و ۱۲ قانون تجارت الکترونیکی بهمنزله تائید بوده و هرگونه ادعایی اعم از انکار و تردید نسبت به این موارد غیرقابل استماع و مردود است.